Ukrainabussen Lördagen den 26 Augusti

söndag 27 augusti 2023

Håkan Janson

Västeråsarna fyllde Ukraina-bussen!

Lördagen den 26 Augusti kom folk till Folkparken vid Mälaren i Västerås där Ukrainabussen, skänkt av Svealandstrafiken, stod uppställd för att fyllas med allehanda skänkta saker, stora som små. Vid invigningen deltog från scenen Anders Teljebäck och Vicki Skure-Eriksson från Västerås Stad, Håkan Janson från Rotary, Tomas Wistrand konferencier samt representanter från föreningen Skicka vidare till Ukraina.
Bussen kommer att köras till Ukraina i deras regi. De har genomfört flera berömvärda resor  tidigare till Ukraina.

Distrikt 2340 har sponsrat denna satsning med 20 000.

För den som vill veta mer om det fantastiska arbete som Skicka Vidare till Ukraina så kan man läsa mer på deras Facebook sida.

Det finns också ett informativt reportage på SVT Play angående deras tidigare resor, väl värt att ta del av.  Det är ett fantastiskt berömvärt arbete som denna frivillig organisation utför.

Håkan Janson

Västerås Rotaryklubb