AI i praktiken Thomas Nilsson LEDAI

tisdag 7 november 2023 12:00-13:00, Mälarkrogen, Alternativt via Zoom, Lögarängsvägen 5, 721 32 Västerås, Sverige
Talare:

Thomas Nilsson LEDAI delar interaktivt med sig av sina erfarenheter av den allt mer aktuella tekniken AI.

Organisatörer:
  • Leif Andersson
  • Håkan Janson

Det blir en show där Thomas visar flera AI-program som Ledai har utvecklat: En AI som ser (computer vision) en AI som hör (känner igen vad den hör i korta knackljud) och en AI som man kan chatta med om Rotary och det Rotary gör i Västeråstrakten. Vi tar även tillfället att prova det som kallas Generativ AI för att skapa bilder. Vi diskuterar några minuter om Generativ AI i termer av Rotarys fyrfråge-prov: – Är det sant? – Är det rättvist mot alla som berörs? – Skapar det samförstånd och bättre kamratskap? – Är det till fördel för alla berörda?

AI i praktiken