Ankracet i Västerås 2022

tisdag 31 maj 2022

Leif Andersson

Den 2 juli kl. 15 simmar ett stort antal numrerade gula badankor ner längs Svartån och de första att passera under bron på Stora Gatan avgör vem som vinner årets Ankrace!  Rotary säljer ankorna till förmån för poliovaccinering under Västerås Cityfestival där en anka räcker till att vaccinera fyra personer i de allt färre områden där polio ännu finns.

Kom till Rotary-bordet på Stora Gatan utanför Brasseriet och delta i Ankracet genom att köpa en anka. Vi står där från torsdag 30/6 kl. 13-20, på fredagen samma tid och på lördag 2/7 från kl. 11 fram tills Ankracet avgörs kl. 15.

Var med och utrota polion i världen! De första ankorna ger dessutom fina vinster till de som köpt lotter/ankor. Projektet heter Polio Plus och har du frågor är du är välkommen att kontakta Rotary medlemmar på plats vid bron under Cityfestivalen.

Leif Andersson säljer Ankor vid Storbron